det är min ungdom, min ungdom, som rinner i droppar bort

idag, kära bloggläsare (vilka det nu kan vara. men det har ingenting med saken att göra), har jag kunnat kryssa för tre saker på min saker-att-göra-innan-jag-dör-lista.

(x) KÄNNA DIG SOM EN DUM INVANDRARE.
jag har för första gången på mina 11 år här i sverige känt att jag blivit behandlad som en dum invandrare. jag skulle sätta in min välförtjänta lön på mitt konto och får då reda på att det ju egentligen inte räcker med ett pass utan att jag måste ha legitimation, en vänlig kvinna där berättar för mig att "det är ju dumt att ingen berättat för dig att man måste ha legitimation för att kunna funktionera finansiellt här i sverige".

(x) KÄNNA DIG HARMONISK.
hjalmar söderberg räddade min dag då jag slog mig ner i kungsträdgården för att sjunka ner i martin bircks ungdom, tillsammans med det absolut förträffliga porlandet av fontänen kändes allt harmoniskt. jag kände mig till och med beredd att missa bussen som skulle ta mig till en busshållplats nära mitt hem, istället för tjugo minuter bort.

(x) SE EN GALEN MAN MED YXA, PÅ AVSTÅND (finns även en punkt med: på nära håll).
min dag kryddades av spänning då jag påväg till slussen får syn på en stor folkmassa som står på skeppsbron samt ett par bilar med texten "räddningsdykare" på. jag får reda på av en brittisk dam att det står en man på bron mittemot som tidigare var påväg att hoppa i vattnet, han kastade även papper runt omkring sig och bar även på en yxa. hon trodde att han möjligen protesterade mot någonting.




spelas om och om:
david bowie - hunky dory

Kommentarer
Postat av: Ava

nu känner jag ju att jag måste kommentera, så att du känner att du har några läsare.

2006-09-13 @ 17:56:42
Postat av: m

din dumma invandrare! haha

Postat av: Baby

Kyss mig!

Hur kunde jag undgå din blogg, bästa på länge!

2006-11-19 @ 15:26:29
URL: http://babyloniasuperstar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback