please leave your name and your number and you'll be surprised at what you discover

jag minns när jag brukade rusa från sängen. rusa från toaletten. rusa från matbordet. rusa från tv:n. rusa från soffan. rusa från datorn. rusa från duschen. jag minns när jag brukade rusa från allt detta när telefonen ringde.
när jag hörde den bekanta signalen ville jag vara den som lyfte på luren med ett "nadja!" och antingen fortsätta med "HEJ! hur mår du?", "a, vänta lite - han kommer snart" eller "just a second".
men någonting har förändrats. jag är inte längre lika rask på att svara i telefon - suget är inte lika stort. det är ofta som jag till och med undviker att föra luren till mitt öra och min mun. och jag undrar lika mycket som dig varför, men det finns inget svar. jag vet inte. men jag vet att det är förjävligt och det är jävligt tragiskt.

jag ska ordna upp en 7-stegsrehabilitering. någon som har ett förslag till steg nummer 1?


i'll call back tomorrow
when i find some words i can borrow

Kommentarer
Postat av: emma

blöööh. vi känner likadant. fon är likamed döden nuförtiden. "mamma säg jag inte är hemma".
men det är okej. man kan ta pauser. korta eller långa eller väldigtväldigt långa.

jag saknar dig flera varv runt jorden

Postat av: Shida

fan vi börjar bli gamla, nadja

2006-12-25 @ 20:16:00
URL: http://pollen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback