fyra veckor av distans och längtan

31665-33

och så kommer vi hem.
sent på kvällen, det ska väl snarare kallas för natt, men vi är inte särskilt trötta 
för det, och någonstans i vårat omedvetna befinner vi nog oss fortfarande på 
en balkong tillhörandes ett vitt hus med blåa detaljer för ouzon åker fram
ur tax free-påsen och vi mumsar i oss grekiskt godis. för det känns ju alltid 
lika konstigt att öppna sin egen dörr igen, gå med sina nakna fötter på det 
golv man gått på så många gånger förrut, lägga sig på sin säng och känna 
att den fortfarande är formad efter en själv.
därför kan man lika gärna fortsätta leva så som man gjort de fyra veckorna innan.

grekland var stundvis alldeles för varmt för arma mig och ibland även för de mer
soltåliga och detta ledde självklart till att vi badade, badade, badade, badade och
badade nästan för mycket för att det ska vara hälsosamt (jag är dock tveksam till
om det skulle kunna vara skadligt för hälsan, såvida man inte är allergisk mot vatten
vill säga). vi träffade människor hit och dit, besökte platser som är obligatoriska om
man besöker grekland och åt så god mat att jag skulle kunna åka tillbaka bara för
att kunna sätta mig på tavernan vid san michalis och beställa två grekiska sallader
av den blygcharmiga servitören och be honom att slå sig ner.
vistelsen gav mig även ett utmärkt tillfälle att fotografera då jag i brist på egen
digitalkamera fick använda en väns då mina bilder föll i hans tycke, vilket
senare ledde till mitt första kontrakt.

jag läste stig dagerman, inhandlade skivor, dansade, fotade, flanerade, flirtade,
skaffade kontakter, grät, badade, snorklade, åt, pratade, njöt, drack, bråkade,
skrattade, längtade hem och allt annat som hör till när man har semester.

om ni någon gång bestämmer er för att besöka grekland, kom ihåg en sak:
det finns två regler i grekland, man får börja dricka alkohol när man är sju
och ha samlag vid trettio. resten av reglerna är mer som riktlinjer/förslag.


Kommentarer
Postat av: emma

oh, det låter som om du har haft underbart! vi talade alldeles för lite om resan my dear. berätta om kontraktet! tex..

Postat av: Petra

Jag vill också höra om kontraktet. Vad roligt(antar jag utan att just veta någonting)!

2006-07-20 @ 12:55:05
Postat av: shida

men nadja! varför har du inte berättat om kontraktet?!?

2006-07-25 @ 19:10:01
URL: http://pollen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback