emma carlsson, baby, sune prostata, björnbroder, mmsi..

..kärt barn har många namn.


jag minns när jag satt på bussen och jag var påväg in till stan,
jag ringde upp dig för jag ville höra din röst antagligen.
du sa att du kanske skulle flytta hem.
flytta till ett hem långt bort ifrån mitt hem.
jag tror inte riktigt att jag fattade då. eller jo, det kanske jag gjorde.
men jag ville inte tro att det skulle hända på riktigt.

det måste ha varit någon dag efter det, jag tror att du skickade ett mail till mig.
du skulle flytta. det brast och jag grät länge. för jag visste hur det skulle bli,
vilken olidlig saknad det skulle innebära.
alla dessa gånger du hade varit hos mig, alla dessa gånger jag hade varit hos dig.
de räddade mig många gånger. du har räddat mig många gånger,
jag är skyldig dig mitt liv.

som du själv uttryckte det i en av de finaste presenter jag fått:
jag älskar dig & är för evigt din vapendragare.

31665-45


Kommentarer
Postat av: emma

ohmintjej. jag kommer ihåg det samtalet, jag kommer ihåg det mailet. jag ville inget säga, för jag visste vad jag på nått sätt skulle förlora. inte dig kanske, men saker vi gjorde liksom. som att spontant åka till sthlm en kväll, bara säga hej liksom. men snart (jag säger att det är alldeles strax utan att egentligen räkna dagar för att inse att det är litemer än alldeles strax) ses vi igen! jag saknar dig till tusen. sådär man saknar en person man inte kan leva utan.
you are the roots that sleep beneth my feet
and hold the earth in place


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback